وردپرس 5.6 و چهاردهمین ویرایش ویژگی آن در سال 2020 نسخه جدیدی را معرفی کرد. این نسخه دارای نام مستعار سایمون است.این نام متعلق به خواننده افسانه ای نینا سیمون است که با آهنگ هایی مانند "احساسات خوب"، "جوانی، استعداد و هنر" و "چهار زن" مشهور است.

جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی ارائه می دهد و سپس در تاریخ های مختلف موارد جزئی را آپدیت می کند تا نسخه اصلی را که به اصطلاح نسخه متنی خود وردپرس است که زیربخشی از مهم ترین آپدیت ها است را برطرف کند، در هر مقاله یک آپدیت اصلی را معرفی می کنم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنم و می توانید زیربخش آن را در قسمت دانلود پیدا کنید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که در آن می توانید محتوای وب سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب مدیریت کنید.

تاریخچه و وردپرس

در ابتدا وردپرس فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد و بعداً به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و توسط MySQL پشتیبانی می شود، همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) کریستین سیلیک معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس به سرعت تبدیل به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ایجاد وبلاگ و وب سایت در وب شد.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون سایت در سراسر جهان با این CMS راه اندازی شده است

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است و بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را بر روی این CMS طراحی می کنند. به روز رسانی های زیادی در این سیستم وجود دارد. با توجه به محدودیت های شعبه اصلی 5.1 به بالا، قصد داریم در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص آن مقاله ای بنویسیم. اما به طور کلی اولین آپدیت این CMS به سال 2003 برمی گردد و اولین نسخه وردپرس شامل رابط مدیریت جدید، قالب های جدید و ساخت قالب های سازگار با XHTML 1.1 (تصاویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.6 شعبه اصلی وردپرس (سایمون)

Methods WordPress 5.6 یکی از نسخه های اصلی این CMS است که تغییرات زیادی در آن اعمال شده است، یکی از این ویژگی ها یک تم پیش فرض کاملاً جدید برای بوم شما است که تعدادی بلوک را پشتیبانی می کند که با یک قلم مو قابل تغییر هستند.

این بلوک‌های جدید به شما کمک می‌کنند تا بدون استفاده از ابزارهای خاص، صفحات فرود را طراحی کنید، قدرت این قالب‌های از پیش طراحی شده را چند برابر کرده و کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

انعطاف پذیری بیشتر

صفحات خود را با ابزارهای بیشتر طراحی کنید وردپرس 5.5 به شما امکان می دهد طرح خود را با یا بدون کد ویرایش کنید.

می‌توانید بلوک‌های تک ستونی و عرض ترکیبی، هدرهای تمام عرض و ویدیو را به‌عنوان قالب‌های پوشش بلوک طراحی کنید. تعویض آسان و راحت یکی از بهترین ویژگی های نسخه جدید است.

سبک های بلوک بیشتر

برخی از تم ها شامل قالب های بلوک از پیش ساخته شده برای ایجاد صفحات ایستا در سایت هستند. استفاده از این ماژول های از پیش طراحی شده بسیار راحت و آسان است و تنها با چند کلیک می توان آنها را مدیریت کرد و این عملکردها را می توان به کاربران سایت محدود کرد.

در دسترس بودن زیرنویس برای فیلم ها و فیلم ها

یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به وردپرس به شما کمک می کند تا زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید، می توانید آنها را در پست یا صفحه خود آپلود کنید و زیرنویس اضافه کنید، که دسترسی به زیرنویس را برای هر کسی که نیاز به زیرنویس دارد آسان می کند.

قالب پیش‌فرض وردپرس 2021

قالب دو هزار و بیست و یک قالب پیش فرض در نسخه جدید وردپرس است، این قالب یک بوم خالی برای تحقق ایده های شماست و ویرایشگر بلاک بهترین ابزار برای طراحی این ایده ها است. می توانید طرح های مختلف را تست کنید و یک قالب زیبا را در چند ثانیه پیاده سازی کنید.

علاوه بر این، این تم پیش فرض دسترسی به مرکز وب سایت شما را فراهم می کند. این دستورالعمل‌ها با دستورالعمل‌های آماده دسترسی وردپرس مطابقت دارند و برخی استانداردهای خاص دیگر را از دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) سطح 2.1 AAA ارائه می‌کنند. اگر محتوای قابل دسترسی ایجاد کنید و افزونه هایی را انتخاب کنید که در دسترس هم باشند، به شما کمک می کند بالاترین استانداردهای دسترسی را رعایت کنید.

رنگین کمان پاستلی نرم

این الگو برای سن مناسب است و تعدادی پالت رنگ پاستلی انتخاب شده را به شما ارائه می دهد که همگی از استانداردهای AAA برای کنتراست پیروی می کنند.

همچنین می‌توانید رنگ پس‌زمینه یا قوانین رنگ سایت خود را انتخاب کنید، و تم رنگ‌های متن را با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی انتخاب می‌کند.

این به روز رسانی برای همه است

گسترش سیستم به روز رسانی خودکار

برای سال‌ها، تنها توسعه‌دهندگان قادر به به‌روزرسانی خودکار وردپرس بوده‌اند. اما اگر اکنون آماده به‌روزرسانی خودکار هستید، اکنون این گزینه را در داشبورد خود دارید! آیا سایت موجود را ارتقا می دهید؟

بیانیه دسترسی

حتی اگر در این زمینه متخصص نیستید، می توانید به راحتی وب سایت خود را تنها با چند کلیک به روز کنید و دیگران را از تعهد وب سایت خود به دسترسی به اطلاعات آگاه کنید.

ویژگی های جدید افزونه شامل فرمت های کپی برای ویرایش، به روز رسانی تغییرات و انتشار است که برای پشتیبانی از تمام زمینه ها و حوزه های قضایی مختلف طراحی شده است.

افزونه ویژگی جدید شامل یک نسخه الگو برای ویرایش و انتشار است و برای پشتیبانی از زمینه ها و مناطق مختلف نوشته شده است.

فرم های داخلی

اگر هنوز فرصت بازی با قالب‌های بلوک را نداشته‌اید، اکنون همه تم‌های از پیش ساخته شده با طیف گسترده‌ای از قالب‌های بلوک ارائه می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهند تا با کمترین تلاش بر پروژه‌های پیچیده تسلط داشته باشید. قالب ها را به دلخواه با کپی، تصاویر و رنگ ها برای مطابقت با وب سایت خود سفارشی کنید.

برای توسعه دهندگان

احراز هویت REST API با رمزهای عبور برنامه

API ها ارتباط بین سرویس ها و سایت های مختلف را فراهم می کنند و در نسخه 5.6 وردپرس قابلیت تنظیم رمزهای عبور API اضافه شد. برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث می‌توانند به‌طور یکپارچه و ایمن به وب‌سایت شما متصل شوند، و REST API جدید به شما امکان می‌دهد ببینید کدام برنامه‌ها به وب‌سایت شما متصل می‌شوند و نحوه عملکرد هر کدام را کنترل کنید.

پشتیبانی بهتر از PHP 8

این به روز رسانی وردپرس اولین گام در پشتیبانی اصلی وردپرس برای PHP 8 است. اکنون زمان خوبی است تا برنامه ریزی کنید که چگونه محصولات، خدمات و وب سایت های وردپرس شما می توانند آخرین نسخه PHP را پشتیبانی کنند.

جی کوئری

به روز رسانی جی کوئری در وردپرس در سه نسخه 5.5، 5.6 و 5.7. وقتی به اواسط فرآیند رسیدید، افزونه Test jQuery Updates را اجرا کنید تا قبل از بروز خطا، سایت را آزمایش کنید.

اگر در طرح سایت خود با مشکل مواجه شدید (مثلاً اسلایدر کار نمی کند، دکمه گیر کرده خراب است)، افزونه jQuery Migrate را نصب کنید.

شما می توانید تجربه خود از این به روز رسانی را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید. ما سعی خواهیم کرد به سوالات شما پاسخ دهیم

این به روز رسانی از 38 زبان در زمان انتشار پشتیبانی می کند. مترجمان وردپرس سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که زبان های بیشتری در این هسته گنجانده شده است.

مشاهده رفرنس: https://blogten.ir/wordpress-5-6/